Monday, September 27, 2010

HIDUP POLITIK NAZRI KERANA DR MAHATHIR

Mungkin Nazri Aziz mudah lupa. Tetapi Sabtu lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan Nazri bahawa beliau hari ini bergelar Menteri semata-mata kerana Tun.

Jadi, tak ada keinginan nak jadi Perdana Menteri. Tolonglah bagi tau kat Nazri ni (Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz), dia ingat saya nak jadi Perdana Menteri. Dia jadi Menteri pun kerana saya angkat dia, tapi orang macam ini, kita suap dia dengan nasi, dia gigit tangan kita. Inilah manusia yang jadi pemimpin sekarang ini," - Tun Dr Mahathir Mohamad.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0926&pub=utusan_malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm&arc=hive

Ahad lalu Awang Selamat menulis lagi mengenai Nazri.

Sebenarnya inilah cara Nazri "menghidupkan" politik beliau - dengan cara memberi gambaran kononnya beliau lah panglima Najib Razak.

Zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi, beliaulah panglima. Kalau dibandingkan dengan panglima-panglima Umno terdahulu seperti Dato' Harun Idris, Tun Ghafar Baba, Tan Sri Sanusi Junid, Tan Sri Mohamed Rahmat, dan lain-lain pemimpin Umno, jauhnya Nazri bagaikan langit dengan bumi jika dibandingkan dengan pemimpin-pemimpin ini.

Dato Harun pernah ditangkap. Tun Ghafar ditewaskan oleh Anwar Ibrahim. Sanusi tewas semasa bertanding Naib Presiden gara-gara Anwar. Mohamed Rahmat pernah dihantar menjadi duta.

Mereka pejuang tanpa takut hilang jawatan. Tetapi lain dengan Nazri. Hidup dengan hanya membuat kenyataan kontroversi. Malahan takut kalah dalam merebut jawatan ahli Majlis Tertinggi Umno (jawatan paling rendah dalam parti). Untuk mendapat perhatian, Nazri akan menghentam pemimpin sendiri dan beliau tahu, menghentam Tun Dr Mahathir adalah salah satu cara untuk mendapat perhatian.

Kalau nak dilihat pada kualiti kerja, hanya Najib saja yang tahu. Kenapa tidak kita tanya Nazri apakah kejayaan beliau dalam mengurangkan kadar rasuah di negara ini? Berapa banyak perasuah jerung yang telah dibawa ke muka pengadilan oleh Nazri?

Nazri akan terus memburu ruang-ruang publisiti di akhbar-akhbar tempatan untuk hidupkan politik beliau.

Kalau tiada ruang dalam akhbar milik Umno, portal seperti Malaysian Insider pun tidak mengapa. Malaysian Insider perlu berterima kasih kepada Nazri kerana telah membantu mengukuhkan kredibiliti portal tersebut.

Seperti biasa, ramai pemimpin dan ahli Parlimen Umno akan menyerang Malaysian Insider secara bermusim dan apabila mereka merasa perlu.

Tetapi apabila Nazri Aziz menggunakan Malaysian Insider untuk menyerang Utusan Malaysia, pemimpin-pemimpin Umno ini membisu seribu bahasa.

Kita faham sangat perangai pemimpin-pemimpin Umno ini. Itulah sebab, apabila mereka menyerang orang tertentu, kita anggap saja ianya komedi. Tidak lebih hanya untuk menghiburkan hati penonton.

Percayalah, sekiranya Barisan Nasional terus berkuasa, Nazri akan kekal sebagai Menteri. Manalah tahu beliau menggantikan Hishammuddin Hussein di Kementerian Dalam Negeri.

Maka pada masa itu, nasib Utusan Malaysia akan lebih malang sekiranya ia terus mendahulukan Melayu dari Malaysia.

3 comments:

Anonymous said...

Apa pun Org cakap Keburukan TunM
kami sampai mati tetap menghormati Tun M -
Kami teliti ucapan dan kata2 Tun dari dia menjadi mentri smpai PM dan smpai pecen- Kta2 Beliau tak pernah "bercanggah" atau berbohong
Tetapi Dia Bukan "ULAMAK" cuma mukmin biASA.."tak pula "setaraf" sesetengah Pemimpin PAS

Anonymous said...

Bro,

Tak payah kita layanlah Nazri puki babi gampang anak haram sial ni. Muka pun macam muka gila puki. Satu keluarga perangai macam binatang. Muka anak dia pun cubalah kau tengok. Macam kapal pecah. Tunggulah nasib kau bila bapak kau dah tak jadi menteri. Bunuh orang macam negeri ni tok abah kau punya. Kaki betina, minum arak dan bunuh orang. Orang macam dia orang ni semua dah tentu isikan neraka nanti. Bapak kaki betina dan sekarang anak pulak nak mengikut. Allah maha besar. Kau akan tau nasib kau nanti anak beranak.

Anonymous said...

nazri sial ni hanya taat pada apek celaka DATO SUNNY ONG saja..cina sial ni lah yg banyak dapat projek dari nazeri claka ni..semua rahsia NAZRI SIAL NI ada dgn DATO SUNNY ONG CLAKA ni..