Tuesday, February 25, 2020

PENGAJARAN UNTUK ANWAR IBRAHIM, GUAN ENG & NAJIB & GENG

Image result for pakatan harapan anwar guan eng

PERPECAHAN di dalam Pakatan Rakyat ada HIKMAHnya. Akhirnya pemimpin-pemimpin politik mendapat PETUNJUK betapa KERDILnya mereka. Sekarang baru mereka tahu langit tinggi atau rendah.

Belajarlah dari PENGAJARAN ini.

Image result for anwar bongkak

1,  ANWAR IBRAHIM, WAN AZIZAH dan KONCO-KONCO ANWAR

Selama ini bukan main gungho Anwar cucuk sana, cucuk sini. Dalam satu temubual dengan TV barat, Anwar bagi tarikh untuk Tun Mahathir letak jawatan. Mei 2020, kata Anwar bila ditanya oleh Mat Salleh dari TV tersebut.

Dalam masa yang sama konco-konconya buat desakan pada Tun Mahathir. Katanya ada konco-konco dalam pentadbiran Tun Mahathir cuba membuat keputusan yang boleh menyebabkan rakyat marah dan membenci Tun Mahathir.

Azmin Ali dibuli dalam Pakatan. Kelakuan Anwar seolah beliau terlalu perkasa, tiada siapa yang boleh menghalang beliau menjadi Perdana Menteri termasuk Tun Mahathir.

Akhirnya, bila Azmin keluar PKR, Bersatu keluar Pakatan Harapan, terkonteng-konteng Anwar. Harapan nak jadi Perdana Menteri berkecai. PKR jadi parti NYAMUK. Dulu bukan main gebang. Kononya dah ada 100 Ahli Parlimen sokong Anwar jadi PM tak termasuk dari Sabah dan Sarawak.

Mana 100 MP itu?

Seluruh pemimpin politik menyatakan sokongan kepada Tun Mahathir untuk terus menjadi Perdana Menteri ketika krisis ini walaupun hari ini Umno dan Pas buat keputusan politik untuk elak malu.

Tak ada seorang pun yang hendakkan Anwar jadi Perdana Menteri kecuali kucing kurap seperti Abdullah Sani dan Johari Abdul.

Demi untuk menyelamatkan Pakatan dan menghidupkan impian Anwar menjadi PM, kenalah telan segala ludah-ludah sebelum ini.

Image result for guan eng ayat quran
2. LIM GUAN ENG dan KONCO-KONCO DAP 

Tanpa Melayu, DAP tak akan memerintah. Tanpa Tun Mahathir Guan Eng tak jadi Menteri Kewangan. Dan tanpa Tun Mahathir, dah lama Guan masuk PENJARA kes rasuah pembelian bungalow di Pulau Pinang.

Itu pun tak kenang JASA Tun Mahathir.

Macam-macam cerita kita dengar mengenai kelakuan Guan Eng dan Tony Pua di Kementerian Kewangan. Bagaimana layanan mereka kepada kakitangan kerajaan Melayu di Kementerian Kewangan.

Bila sedar akan hilang KUASA, berlari jumpa Tun Mahathir untuk menyelamatkan diri.

Sedarlah Guan Eng dan DAP. Tanpa Melayu, tanpa Tun Mahathir, tanpa parti-parti Melayu, DAP akan kembali kepada asal usulnya.

Jika kembali berkuasa, hormatlah orang Melayu. Kembali berkuasa pun kerana orang Melayu.


Image result for najib rosmah mahkamah

3. NAJIB RAZAK. ZAHID HAMID & PEMIMPIN UMNO

Dalam kemelut orang Melayu marah pada DAP, orang MELAYU benci pada muka-muka ini di dalam Umno.

Nak buang pemimpin nak ganti dengan Melayu macam mana? Melayu macam Najib dan Zahid, yang dituduh dengan puluhan kes rasuah? Melayu macam Annuar Musa? Melayu macam Shahidan Kassim? Melayu macam Azeez Rahim? Melayu macam Mahdzir Khalid yang baru-baru ini didakwa oleh lawyer Rosmah Mansor KAKI JUDI? Melayu macam Ku Nan yang terima duit dari Cina?

Ketika orang Melayu marah pada DAP, orang Melayu tak mahu pemimpin perangai macam Najib dan konco-konconya.

Penolakan menyertai Kerajaan Tun Mahathir atas alasan menolak DAP adalah karut belaka.

Ianya kenyataan untuk jaga air muka Najib dan konconya. Rakyat tak boleh terima Tun Mahathir mahu berkerjasama dengan perasuah-perasuah dalam Umno.

Sedarlah ahli-ahli Umno. Selagi muka-muka ini memimpin Umno, orang Melayu tak terima mereka walaupun dilahirkan MELAYU. 

No comments: