Monday, June 18, 2018

PEMILIHAN UMNO: GENG I LOVE PM (NAJIB)

Image result for tengku razaleigh khairy jamaluddin
Image result for zahid i love pm

KHAIRY Jamaluddin, Tengku Razaleigh Hamzah dan Ahmad Zahid Hamidi. Salah seorang daripada mereka adalah bakal Presiden baru Umno menjelang 30 Jun ini.

Sekarang ahli-ahli Umno kena buat keputusan, siapa mereka mahu sebagai pemimpin mereka.

Tengku Razaleigh, yang sudah berusia 81 tahun dan dilihat sebagai sebahagian dari sistem fuedal, ATAU geng-geng "I love PM" yang menyokong kuat Najib iaitu KJ dan Zahid.

Jadi pilihlah. Pilih yang banyak kudis atau hendak pilih yang kurang kudis. Hendak pilih yang ada sejarah gengster atau tidak ada sejarah gengster. Pilihlah sesuka hati tuan-tuan dan puan-puan.



Kalau ikut hati, kesemua Majlis Tertinggi di bawah Najib tak layak memimpin parti yang mereka khianati.

Ketika Najib berbohong dan menipu bangsa dan negara, mereka-mereka inilah yang bersekongkol melindungi Najib. Lebih teruk lagi mereka turut sama menikmati hasil mahsul dari penipuan Najib.

Kini mereka menonjolkan diri sebagai mahu menyelamatkan Umno.

1. Tengku Razaleigh Hamzah: Ketika veteran-veteran Umno berjuang untuk menyelamatkan negara dari kerakusan Najib dan isteri beliau Rosmah Mansor serta anak tiri Najib, Riza Aziz, dan partner-in-crime atau rakan jenayah mereka, Jho Low, Ku Li membisu. Tak ada sepatah pun keluar dari Ku Li menegur Najib bagi menyelamatkan negara.

Beliau hanya melihat Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal dipecat oleh Najib kerana menegur beliau. 

Akhir-akhir ini, apabila melihat peluang untuk mendapat gelaran "Presiden Umno", Ku Li mula bercakap dan meraih publisiti. 

Beliau menyelar Zahid kerana "merangkak"mengadap Tun Dr Mahathir Mohamad - maka dapatlah publisiti. Itulah cara Ku Li berpolitik. 

Bagi kita Ku Li hanya sekadar boleh menyerikan pertandingan. Berkurun lamanya, tiada usaha Ku Li untuk mendekati ahli-ahli Umno. Agak berapa orang Ketua Bahagian yang beliau kenali sekarang ini. 

Kawan-kawan yang beliau kenal, kebanyakan di luar Umno. Bagaimanapun, tiada banyak kudis di badan beliau. Jika ada pun hanyalah parut-parut lama.


2. Ahmad Zahid Hamidi: Tidak ada kualiti kepimpinan tetapi pandai berpolitik. Visi tiada. Idea tidak ada. Sekadar jadi Pak turut Najib dan mendapat hasil dari sokongan ini apabila diletakkan di Kementerian Lubuk Emas - KDN. 

Dengar khabarnya, banyak benda berlaku semasa menerajui KDN dan dengar khabarnya sedang disiasat segala perlakuannya oleh SPRM di bawah kerajaan Pakatan.

Tetapi satu sejarah lama yang tidak akan dapat dipadamkan oleh Zahid Hamidi - PARUT DI TEMPURUNG KEPALA AMIR BAZLI.

Baca di link ini: http://anti-zahid.blogspot.com/2009/03/pendedahan-jenayah-ahmad-zahid-hamidi.html



Image result for amir bazli nurul hidayah

Zahid mendapat faedah dari pemecatan Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal. Zahid turut mempertahankan kerakusan Najib. Zahid adalah antara geng "I love PM (Najib)."

Apakah ahli Umno akan memilih Zahid yang pernah didakwa mencederakan anak muda yang pernah dicintai oleh anak beliau dan sedang disiasat oleh kerajaan Pakatan?

Tepuk dada, tanya selera.

3. Khairy Jamaluddin: Pernah meletakkan jawatan kerana isu 1MDB tetapi hanya meletakkan jawatan dalam senyap-senyap. Apabila dipujuk, Khairy pun turut sertai band Ï Love PM."

Apabila Mukhriz Mahathir membangkitkan mengenai perletakan jawatan beliau, budak-budak Khairy mengherdik kononnya Mukhriz berbohong. Apabila orang tertentu berjumpa beliau, Khairy menunjukkan surat perletakan jawatan tersebut.

Tak ubah macam Tengku Razaleigh. Belakang tabir, bantai Najib, di khalayak ramai membisu. 

Pernahkah KJ menegur Najib sepertimana yang dilakukan oleh Muhyiddin dan Shafie?

Hanya selepas Umno kalah dan hanyut, barulah KJ bersuara. Barulah KJ hendak jadi juara. Barulah KJ rasa dirinya paling sesuai menjadi Presiden Umno.

Image result for zahid ku li kj

Tuan-tuan pilihlah mereka-mereka ini sebagai Presiden Umno. Walaupun diri mereka penuh kudis, mungkin ini sajalah pemimpin yang ada di dalam Umno.

Jika Jelapang diberi peluang memilih, Jelapang akan pilih antara Ku Li dan KJ. 

Jika diberi pilihan lain, Jelapang akan pastikanTIADA siapa yang pernah menjadi Menteri Kebinet Najib sebelum PRU14 dan ahli MKT sekarang dipilih menganggotai Majlis Kerja Tertinggi Umno yang baru.










1 comment:

dt rahman pekan said...

alamak ! pening kepala kalu mcm ni.

Nampak gaya nya banyak akan pilih adb rani kulup (kipidap) jika dia bertanding.

hi hi !