Sunday, August 20, 2017

GAGAL 1: PROJEK KEDAI RAKYAT 1MALAYSIA NAJIB RAZAK GAGAL

Image result for kedai rakyat 1 malaysia+najib

“Peluang telah diberikan, saya tak nak sebut nama syarikat. Saya sendiri pergi ke Kedai Rakyat 1Malaysia sebab di bawah Umno Bahagian Bagan Datuk ada, saya bagi peluang untuk kedai itu dibuka dengan sewa yang cukup-cukup rendah. Sebab saya wujudkan kedai itu untuk membantu rakyat di kawasan saya. Tapi jelas harganya lebih mahal, sedangkan kerajaan beri peruntukan tertentu kepada syarikat itu untuk menjual barang di bawah harga pasaran.” - Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamid.


http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/07/29/zahid-arah-tamat-kontrak-pengendali-kr1m-jual-barang-mahal/

Image result for kedai rakyat 1 malaysia+hamzah

"Mydin kata dia nak 'give up'. Sudah tentu kita cari operator yang baharu. Seperti yang saya katakan tadi, saya sedang berbincang dengan pengusaha-pengusaha yang baharu.Mydin mungkin tidak lagi mahu meneruskannya." -Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Hamzah Zainuddin.


GAGAL.

Kedai Rakyat 1Malaysia - GAGAL.

Tujuan Najib Razak menubuhkan KR1M ini ada untuk membantu mereka yang kurang mampu.

Tetapi harga barang-barang di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) MAHAL. Bukan saya kata, Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi yang cakap dan Menterinya berkata Mydin sudah tak mahu lagi menguruskan kedai tersebut.

Apa yang boleh kita simpulkan? Satu lagi projek NAJIB Razak GAGAL!


4 comments:

Anonymous said...

Jika gagal cuba cara lain pula apa nak kecoh2

Anonymous said...

Hapuskannajib

Anonymous said...

Macam tu ko ckp gagal. projek madey 100x lagi gagal.. semua kena paksa kerajaan bail-out selepas kenyang di jarah kroni untuk bina buat itu ini?

IPP membela penyamun itu paling gagal. KR1M ada sebahagian kecil harga barang tidak dapat murah kerana faktor tukaran asing dan sebagainya tapi secara keseluruhan ia satu program dasar mulia kerajaan, pelaksanaan boleh dibaiki.

Kalau awal2 dasar dan menyamun untuk kayakan kroni mcm dasar Mahathir Kutty, itu 100x gagal!

Ada faham ?

Anonymous said...

tukar je operator yang lain. tak payah galak nak kata gagal ke apa. itu kata2 orang kecewa dan dah habis modal nak kondem orang.