Friday, March 25, 2016

KU LI DENGAN ANGAN-ANGANNYA, GANTI NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI?



31 OKTOBER 2014, Tengku Razaleigh Hamzah berucap di Parlimen. Ucapan beliau umpama ucapan bakal seorang Perdana Menteri yang akan menggantikan Najib Razak apabila dijatuhkan nanti.

http://kedahku.blogspot.my/2014/10/surat-terbbuka-tengku-razaleigh-hamzah.html

Tidak lama selepas itu, khabar angin bertiup kencang bahawa pembangkang serta beberapa ahli Parlimen BN akan menyertai satu usaha untuk membawa usul undi tidak percaya di Parlimen terhadap Najib dan Ku Li akan menjadi Perdana Menteri yang baru.

Bagaimana pun cadangan tersebut hanya angan-angan Ku Li. Tidak seorang pun ahli Parlimen BN sanggup mengkhianati BN.

Akhirnya usul tersebut berkubur.

Semalam, 24 Mac 2016, Ku Li muncul membawa BERITA GEMBIRA buat Najib.

Ku Li kini PEMINAT no 1 Najib Razak dan Rosmah Mansor.

Hari ini juga, pembangkang tahu siapa Ku Li sebenarnya.

Pada mulanya Ku Li dijangkakan dihadiahkan jawatan Pengerusi Petronas menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sebaliknya Tun Abdullah Ahmad Badawi dilantik.

Apakah HADIAH buat Ku Li?

PERDANA MENTERI?

Hanya Ku Li saja yang mengetahuinya.

Atau hadiah ini hanya satu lagi angan-angan Ku Li.


12 comments:

Anonymous said...

what he get is not your damm biz... Ku Li much better than TDM when he still maintain support of DSN leadership ... move on la TDM ... go fly kite ;-))

Anonymous said...



najib's kite controls by a chinese named jho low

Anonymous said...

Tak faham ler pokcik gua muse nih... sekejap sebelah kanan, sekejap belah kiri $#%&**

Anonymous said...

Dah kalau bahasa Inggeris tu berterabur, mintak la dana lebih sikit dengan Mat Maslan supaya boleh hantar pi UK belajar TESL. Kalau tak pun, tulis je lah dalam bahasa Melayu. Dah kata penyokong parti keramat Melayu kan. Jadah apa bangga sangat dengan bahasa Inggeris berterabur tu.

kluangman said...

Keberangkalian Gabenor Bank Negara, jawatan kedua "King" selepas Menteri Kewangan.

Next PM boleh tetapi banyak sangat syarat, pantang dan terma untuk peralihan kuasa.

Tak elok biarkan Zahid menggigit jari kaki kempunan.

Hishamuddin Auw dah berangan juga Timbalan.

Anonymous said...

Tak payahlah mengadu domba melainkan mahi mengundang perpecahan.

Anonymous said...

Betul, org xde pendirian mmg x layak jadi PM. Hancur n jahanam negara. Policy negara akan selalu berubah klu dpt PM mcm ni.

Anonymous said...

Pada Najib janganlah kamu merasa yakin pada sokongan orang orang di sekeliling kamu dan janganlah kamu tertipu seperti di zaman Pak Lah tahun 2008 dan di zaman kamu tahun 2013.Kamu turun ke bawah dan selami apa yang mereka mahu kerana undi mereka adalah penentu dan bukanya Dedak Dedak kamu dan secara jujur saya nyatakan telah TERLAMPAU RAMAI yang keluh kesah apa yang di lalui masa kini.

Anonymous said...

Anon 8.14 ni komen dlm mcm2 blog...byk dpt dedak

Anonymous said...

Eh! Berapa besar punya haram dah! Pendirian tahap budu. Siapa yang tak mahu jadi PM? Dream on....his stinky drooling is falling on you 8:14 and that is not my business. Anyway we need a true leader not a pest. Not your business but concern of the whole country.

Anonymous said...

You mentioning those names are pests not leader including KJ. The country need a leader who willing to fight for the truth not shit and see. Even Mr Clean cannot resist the habuan ....can see but blind, can hear but deaf and dumb.

Anonymous said...

Madeypun tak payah la berangan dptkan sokongan ku li utk deklarasi madey-kit siang. Ingat dendam lama beb. Kalau madey sepanjang hidupnya memusuhi pihak lain yang tidak mengikut cakapnya, jangan ingat ku li juga tak mengharapkan madey tertonggeng dengan deklarasinya. Musuh tetap diingat beb, zaman umno diharamkan bukan terlalu lama utk diingat beb. Luka tetap berparut.