Sunday, January 11, 2015

MUSA HASSAN MINTA LEPASAN TAHFIZ MASUK POLIS



TERUK sangat ke disiplin di dalam Jabatan Polis sehinggakan bekas Ketua Polis Negara BERHARAP lebih ramai LULUSAN TAHFIZ memohon untuk menyertai Polis?

Kata Musa: 

"Pegawai dan anggota polis diingatkan tidak menjadi pengkhianat agama, bangsa dan negara. Jadikan al-Quran dan sunnah Rasulullah sebagai amalan di dalam hidup seharian. Jika tidak rakyat akan sentiasa memandang serong ke atas pasukan polis. Saya juga berharap agar lebih ramai lepasan tahfiz yang akan memohon menganggotai polis." 

 http://www.sinarharian.com.my/nasional/polis-jangan-khianati-agama-dan-negara-1.349356

1 comment:

Anonymous said...

betul bro. jika tiada beruk, monyet atau angin pokok takkan bergoyang. bukan semua polis adalah perasuah tetapi bukan semua polis tak suka rasuah. setitik dakwat hitam sudah cukup mencemarkankan segulung kain putih. berdasarkan kajian persepsi awam terhadap polis, perkara negatif teratas adalah rasuah!!! kecekapan polis malaysia dalam menangani isu jenayah dan keselamatan adalah no. 1, namun isu 'bawah meja, dalam bungkusan' masih sering menjadi perosak reputasi polis. so, apa yang musa hasan sarankan itu tepat pada masanya.