Thursday, January 29, 2015

SAIFUDDIN KALAH MKT, KALAH PRU, KALAH DI BAHAGIAN, TETAPI BERGAJI LUMAYAN, AHLI UMNO YANG MENANG PANDAILAH HIDUP SENDIRI


MINGGU lepas, akhbar milik MCA memuji adik Perdana Menteri, Nazir Razak, kerana bersama-sama dengan akhbar The Star mempromosi gejala baru dalam negara - GEJALA MODERAT.


Kagum kita dengan pegangan Nazir. Ketika hampir keseluruhan Ahli Umno menentang gejala baru dalam masyarakat, adik Najib Razak menyertai akhbar milik Cina mengenengahkan budaya yang ditentang keras oleh Umno iaitu - BUDAYA MODERAT.

Kecuali Perkasa, seperti biasa tiada seorang politik atasan yang BERJAWATAN bangun menyuarakan bantahan terhadap sikap akhbar MCA atau menegur adik Perdana Menteri. 


TIDAK cukup setakat itu, tindakan The Star itu mendapat sokongan pula dari bekas Ahli Parlimen Temerloh dan bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Saifuddin Abdullah. (lihat tweet beliau)
 Umno menentang keras pilihanraya PBT, tetapi bekas Naib Ketua Bahagian Temerloh, Saifuddin, menyokong DAP dalam mengadakan pilihanraya tersebut.
Hampir setiap hari di media sosial Saifuddin dibalun oleh ahli-ahli Umno dan ada di antaranya Timbalan Ketua Bahagian.

Jelapang kasihan melihat ahli-ahli Umno dan Timbalan Ketua Bahagian yang bangun menentang Saifuddin yang sedang membawa gejala baru dalam masyarakat.

Kasihan kerana, ada di kalangan Timbalan Ketua Bahagian ini, gaji yang ada pun tak sampai 10 peratus gaji yang Saifuddin kaut setiap bulan sebagai CEO Gerakan Keserdahanaan Global (GMM).

Kata setengah pihak gaji Saifuddin mencecah hampir RM30,000 sebulan.

Ahli-ahli Umno yang bangun menentang Saifuddin pula ada yang bergaji minimum RM900. 

Betapa beruntungnya Saifuddin. Kalah dalam PRU-13, kalah di dalam Pemilihan bahagian dan mendapat undi HANYA dari 5 BAHAGIAN semasa PEMILIHAN MAJLIS TERTINGGI pada 2013, tetapi TETAP DISAYANGI oleh Najib. Yang kalah DAPAT GAJI RM30,000 SEBULAN, yang menang, PANDAI-PANDAILAH hidup sendiri.

Orang Umno BENCI Sisters In Islam, tetapi Sisters in Islam merupakan rakan karib Saifuddin. 

Saifuddin diberi GAJI LUMAYAN, satu jumlah yang MUSTAHIL dapat dirasai oleh ahli-ahli Umno atau mana-mana Timbalan Ketua Bahagian.

Kerja beliau - mempromosikan gejala moderat.

Setakat hari ini, belum ada sepatah ayat yang keluar dari mulut Najib menyangah Saifuddin kerana pendekatan moderat beliau dalam semua bidang yang merugikan Melayu.

Kadangkala, tertanya-tanya juga, adakah Najib juga MODERAT? Atau Najib takut hendak berpolemik dengan ahli-ahli Umno? Atau adakah pertembungan di antara Saifuddin dan ahli-ahli Umno ada suatu PERANG PROKSI (proxy war)?

Ahli-ahli Umno bangun menentang liberalisme, Timbalan-Timbalan Ketua Bahagian juga menentang. TETAPI Najib membisukan diri.

Nampak seolah-olah ada pertembungan IDELOGI di antara ahli-ahli Umno dengan PRESIDEN mereka.

Tetapi Jelapang sedih juga melihat karenah ahli-ahli Umno terutamanya pemimpin-pemimpin yang berjawatan.

Bila nak menyalak, setiap masa mereka SALAK SALAH BUKIT.

Setiap masa, mereka serang SALAH ORANG.

Yang kena balun Saifuddin. Yang memberi gaji pada Saifuddin, Perdana Menteri!

Lucunya, TIADA SEORANG pun berani TEGUR Perdana Menteri.

Untungnya jadi Saifuddin Abdullah. Kepada Timbalan-Timbalan Ketua Bahagian dan ahli-ahli Umno, TERUSKAN perjuangan walaupun tidak bergaji RM30,000.

Jelapang juga terbaca satu posting mengenai Saifuddin oleh rakan blogger, Gelagat Anwar.

Baca di link ini: https://gelagatanwar.wordpress.com/2015/01/28/umno-yes-mr-president-party-saifuddin-abdullah-ceo-global-movement-of-mudarat/

1 comment:

Anonymous said...

Saifuddin sepatutnya dah lama dipecat daripada UMNO kerana jelas pendirian dia sentiasa menyebelahi pihak pembangkang.Orang yang macam Saifuddin nilah yang membuat rakyat yang menyokong UMNO naik menyampah dengan UMNO dan inginkan Najib diganti dengan Muhyiddin sebagai PM sebelum segala-galanya terlambat.