Friday, July 23, 2010

DAP MAHU NYAHKAN MELAYU DARI PULAU PINANG

GEORGE TOWN: The Penang Housing Department is mulling over a move to ban the construction of low-cost units with a built-up area of less than 700 sq ft, said committee member Sim Tze Tzin. (Jabatan Perumahan Pulau Pinang sedang menimbang kemungkinan mengharamkan pembinaan unit-unit rumah kos rendah yang keluasan binaannya kurang dari 700 kaki persegi, kata ahli Jawatankuasanya Sim Tze Tzin)
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/7/21/nation/6694234&sec=nation

Ini laporan yang dikeluarkan oleh akhbar MCA, Star, Rabu lalu.

Sim Tze Tzin memberi alasan kononnya rumah-rumah kos rendah terutamanya flat akan hanya bertukar menjadi kawasan merempat dan terbiar dan tidak sesuai dihuni.

Kita faham apa niat Sim Tze Tzin. Kita sudah lama dalam politik. Kita bukan budak hingusan.

Kita tahu tujuan Sim Tze Tzin ialah untuk menghalau orang Melayu keluar dari Pulau Pinang. Bila tak ada rumah kos rendah, tak adalah Melayu di Pulau Pinang. Itu niat sebenar Sim Tze Tzin.

Cadangan Sim Tze Tzin bukan perkara baru. Cadangan beliau tiada bezanya dengan tindakan Gerakan semasa Koh Tsu Koon memerintahkan Pulau Pinang. Semasa Koh Tsu Koon, dasar perumahan beliau lebih mirip kepada "menggalakkan" orang Melayu Pulau Pinang meninggalkan pulau dan tinggal di tanah besar dengan membina rumah-rumah berharga murah di tanah besar Pulau Pinang.

Orang Melayu Pulau Pinang tahu niat Koh Tsu Koon. Orang Umno Pulau Pinang pun juga tahu niat Koh Tsu Koon tetapi mereka bising secara diam-diam. Hanya bekas ketua bahagian Bukit Bendera Ahmad Ismail yang berani bangun menghentam Koh Tsu Koon.

Tetapi Ahmad hanya berani selepas Barisan Nasional hilang kuasa di Pulau Pinang, negeri yang dipimpin bekas Presiden Umno Abdullah Ahmad Badawi.

Ini mesej buat Sim. Jangan ingat kami orang Melayu tidak tahu apa yang tersirat disebalik cadangan beliau.

Dengan berkurangnya orang Melayu di Pulau Pinang, mudahlah untuk DAP terus menguasai Pulau Pinang sehingga sekurun lagi.

Cadangan Sim ini akan menjadi kenyataan sekiranya Umno Pulau Pinang terus lemah gemalai dan mementingkan diri sendiri dari memperjuangkan hak bangsa dan agama.

No comments: