Tuesday, February 3, 2009

CURAHAN ISI HATI ROSMAH

"Saya sudah pun mengemaskan pakaian dan memberitahu beliau (Najib) saya tidak tertahan dengan fitnah orang, dan mahu tinggalkannya (Najib) dengan perjuangan politiknya.

"Beliau seakan-akan sudah menduga lambat-laun ini akan berlaku juga. Datuk Seri (Najib) tidak menghalang saya tapi sekadar mengingatkan itulah juga yang dimahukan musuh politiknya.

"Jika saya tinggalkan beliau (Najib), bermakna berjayalah perancangan politik mereka. Kerana itu, saya simpan semula pakaian daripada beg dan bertekad untuk menghadapi apa saja bersama-sama dengannya." - ROSMAH MANSOR

Curahan hati Rosmah?

Begitulah catatan Ketua Pengarang Kumpulan Hishamuddin Aun dalam ruangan Kacamata yang disiarkan Berita Minggu Ahad lalu.

Tahniah kepada Hishamuddin kerana telah berjaya menyelami perasaan bakal "Wanita Nombor Satu" negara.

Terdapat beberapa petikan menarik dari penulisan Hishamuddin Ahad lalu. Antaranya:

* Hampir segala-galanya daripada cara beliau berpakaian, dandanan rambut, perwatakan hinggalah kepada nyanyiannya pada majlis tertentu, mencetuskan bualan khalayak tanpa kebanyakan mereka berminat untuk menyelidiki kebenaran atau kepalsuannya.

** Hampir apa saja yang diperkatakan sampai ke telinganya sambil Rosmah sendiri tidak berhenti-henti menghitung pahala daripada apa yang dipertahankan sebagai pembohongan demi pembohongan orang terhadapnya.

*** "Datuk Seri selalu kata, dalam hidup ini jika 80 peratus orang suka kita, ia adalah baik dan yang 20 peratus lagi usah dirisaukan. Keadaan ini sama juga dalam kehidupan harian kita. Kalau dalam 10 perkara yang kita buat, sembilan buat betul dan satu salah, lazimnya satu itulah yang disebut-sebut." - Rosmah

**** Rosmah juga bukannya tidak sedar ada tohmahan kononnya beliau terlalu mengongkong suami hingga mempengaruhi keputusan besar, termasuk dasar negara, hingga ia digambarkan musuh politik Najib sebagai kelemahannya apabila menggalas tugas Perdana Menteri.

***** Cuma, seperti diakui Rosmah, peranannya sekadar untuk memberikan pendapat sambil membiarkan keputusan akhir di tangan Najib yang turut mendapatkan nasihat pakar daripada pelbagai orang lain.

****** Berlawanan dengan tanggapan orang, kononnya Rosmah sudah tidak sabar-sabar untuk bergelar dan berfungsi sebagai wanita nombor satu negara - ada yang mengatakan beliau sudah pun berperanan demikian - tuan punya diri sebaliknya semakin berasa tertekan.

Catatan Hishamuddin mengenai Rosmah Mansor: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/Rencana/20090201001249/Article/index_html

4 comments:

Anonymous said...

Tahniah kepada Hishamuddin Aun. Last resort beb. Saat kematian hampir tiba.

Jadi buat lah artikel macam ini dengan harapan Rosmah dapat selamatkan Hishamuddin.

Tahniah Hishamuddin

Anonymous said...

Bodek, bodek, bodek. Itu saja yang Hisham Aun tahu.

Anonymous said...

Ahahaha... dulu hisyam duk bodek Pak Lah dan KJ.. sekarang Rosmah plak. Tau apa tujuannya...!!

Quantum Metal Consultant said...

Ye ke ???