Monday, July 6, 2020

UMNO NAK LELONG KAWASAN PARLIMEN PADA BERSATU & PAS?

Image

BARU-baru ini tersebar senarai calon Perikatan Nasional untuk PRU15.

Ada yang mengatakan ianya PALSU. PRU15 lambat lagi, tak mungkin senarai tersebut betul.

Tetapi di dalam politik ada macam-macam HELAH. Tetapi kalau diteliti senarai itu, mungkin ada TUJUANnya disebarkan sedemikian rupa.

Mungkin ianya PRELUD kepada realiti PRU15. Mungkin ianya disebarkan bertujuan untuk melihat REAKSI pemimpin-pemimpin parti di akar umbi terutamanya Umno untuk menilai penerimaan mereka sekiranya kawasan-kawasan mereka di"LELONG" kepada parti lain - Pas dan Bersatu.

Sekiranya senarai itu hampir seakan-akan senarai sebenar PRU15, banyak lah kawasan Parlimen dan DUN Umno akan di"LELONG" kepada Bersatu dan Pas.

Yang buat keputusan ketua-ketua di atas. Yang dipaksa menerima ialah ketua-ketua di bahagian dan cawangan.

Tetapi itulah yang kita dengar. Mana-mana ketua bahagian yang lembik, boleh diBULI dan diBELI, kawasan mereka akan diLELONG kepada Pas dan Bersatu milik Muhyiddin Yassin.

Kita tak tahu lah siapa yang nak kena BULI. Samada ketua bahagian kena LELONG dan di buli dengan pemimpin atasan atau ahli parti termasuk ketua-ketua cawangan yang kena LELONG dan buli oleh ketua bahagian yang mudah dibeli.

Ada ketua-ketua bahagian orang atasan ajak minum di restoran pun dah rasa bangga, penuh gambar diletak di Facebook.

Ada ketua-ketua bahagian pemimpin atasan melawat kawasan, ajak dia duduk sebelah masa makan pun dah rasa macam orang paling disayangi orang atasan.

Tengoklah senarai yang keluar baru-baru ini. Kalau ada sebut Bersatu bertanding di kawasan mereka, ada kemungkinan ianya BENAR dan kawasan mereka telah diLELONG oleh orang atasan kepada Bersatu.

Percayalah, yang akan kena LELONG ialah kerusi-kerusi yang ketua bahagiannya orang "biasa-biasa".

Kerusi orang atasan tak akan diLELONG. Mereka selamat, yang lain-lain itu faham-fahamlah.

Sebenarnya, kalau nak LELONG, lelong semua kerusi termasuk Pekan, Bagan Datok, Ketereh, Bera dan yang lain-lain termasuk yang dah jadi Menteri.

Jangan LELONG kawasan-kawasan yang hanya boleh diBELI dan diBULI sahaja.  

No comments: