Thursday, December 21, 2017

KUALITI & MENTALITI ZAMAN BATU PEMIMPIN PAS

Image result for kelantan miskin+nik amar

AKHIR-akhir ini ramai pemimpin Pas bercakap MERAPU. Antaranya berangan-angan nak jadi Perdana Menteri.

Antara yang suka cakap MERAPU ialah Timbalan Menteri Besar Kelantan Mohd Amir Nik Abdullah.

Apa yang keluar dari mulut beliau semalam mengambarkan pemikiran merapu dan tak ada ilmu.

Ini yang beliau katakan:

Kerajaan Kelantan mengakui pembangunan negeri itu agak terkebelakang berbanding negeri lain dan ia sesuatu yang disengajakan.

Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, kerajaan negeri mempunyai pendekatan tersendiri dalam menggerakkan pembangunan berbeza daripada negeri lain.
"Memang kita akui pembangunan fizikal negeri kita lambat. Kita sengaja melambatkan supaya kita nak pastikan pembangunan ini dapat dinikmati rakyat.
Pilihan Editor

"Kalau kita cepatkan pembangunan, ambil dasar yang bebas kita boleh setanding dengan negeri seperti Selangor, tapi bahayanya kita risau rakyat akan ketinggalan.

“Orang kampung tak mampu turut dengan pembangunan," katanya dalam ceramah isu-isu semasa PAS Kawasan Pengkalan Chepa, di Kota Bharu, malam tadi.
Mohd Amar yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) Panchor berkata, dengan konsep pentadbiran Membangun Bersama Islam yang diamalkan sejak 27 tahun sudah banyak perubahan besar yang dilakukan oleh kerajaan negeri.
Bagaimanapun katanya, kerajaan negeri mengambil pendekatan melakukan pembangunan yang dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh rakyat setempat.
"Kita mahu rakyat tempat dapat menikmati pembangunan, berbanding tempat lain yang membangun pesat tetapi rakyatnya terpaksa pindah dan lari," katanya yang mengambil contoh kemajuan di Langkawi, Kedah.
'Di Langkawi minum arak macam air sejuk'
Tambah Mohd Amar, Langkawi dibangunkan dengan pesat sebagai pusat pelancongan ketika zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri.
Namun, katanya masyarakat setempat di Langkawi hari ini duduk entah di mana.
"Selain itu kita tengok kesan sosial, kalau kita tak kawal pembangunan kita dapat lihat kesan

Read more at https://m.malaysiakini.com/news/406072#DqFwfFoAOI8aGYhU.99
 Image result for kelantan miskin+nik amar

Inilah pembangunan yang dibawa oleh Nik Amar di Kelantan. Mungkin satu dekad lagi baru Nik Amar akan membuat rumah yang lebih besar untuk rakyat miskin Kelantan. Besar ini dah cukup, takut orang Kelantan tak terkejar nanti dan takut pula orang Kelantan minum ARAK macam air sejuk.

Nik Amar jangan lupa, ya. Dulu kita tengok video pemimpin Pas berzina dengan janda dan berspender besar cap buaya, sama macam filem lucah porno di negara orang putih umpama macam drama yang disiarkan hari-hari di TV. 

Padanlah bos Nik Amar, Hadi Awang, boleh bertahan satu penggal sahaja sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU 1999. Mungkin otak Hadi sama kualitinya dengan Nik Amar.

Kalau orang Kelantan rasa tiada pembangunan, jangan marah pada Pas. Itu adalah usaha untuk memastikan orang Kelantan "tak minum arak macam minum air sejuk".

Itu pemerintahan ala Pas dan ala Nik Amar.


3 comments:

Anonymous said...

nik amar lu cakap apa? apa kena mengena citer negeri maju dgn minum air sejuk. takkan la lu nak biarkan pengundi pas yg miskin2 nih duduk rumah besar jamban!

Anonymous said...

Nik amar mmg bengong,

KZSO said...

Pas for all!