Saturday, September 10, 2016

BERSATU DILULUSKAN. AHLI PARLIMEN & ADUN UMNO PALING GEMBIRA

Image result for bersatu+mahathir+ros

RUPA-rupanya yang paling GEMBIRA lahirnya BERSATU adalah Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN dari Umno.

Tersenyum riang Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN-ADUN Umno ini apabila Ahmad Zahid Zahidi mengumumkan permohonan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menubuhkan parti BERSATU diLULUSkan.

Walaupun Ahli Parlimen dan ADUN UMNO ini belum menyatakan hasrat secara TERBUKA menyokong BERSATU, sudah pasti BERSATU sudah dekat di hati mereka.

Yang pasti, Ahli-Ahli Parlimen dan Adun Umno ini akan KEKAL bertanding PRU-14 nanti. Kalau bukan Umno, mereka BOLEH menggunakan simbol BERSATU.

Semasa PRU nanti, jika diGUGURkan oleh Presiden Umno Najib Razak, Ahli-Ahli Parlimen dan ADUN Umno boleh mencium tangan Najib dan berkata: "Tak apa Dato' Seri Presiden. Umno ini parti YOU. You letaklah siapa pun bertanding di kerusi saya. Saya pun akan bertanding juga. Parti mana jangan tanyalah."

Bukan itu saja. Yang kalah semasa pemilihan bahagian pada 2013 dulu pun turut GEMBIRA.

Yang dah pencen atau yang diTENDANG keluar pun boleh tersenyum lebar.

Dato' Seri Rais Yatim pun boleh mula buat strategi bertanding semula di Jelebu. Jika Najib letak semula sebagai calon Umno di Jelebu, Alhamdullilah.

Kalau tidak, Dato' Seri Rais boleh tertanding atas TIKET BERSATU. Lagipun, Rais tidak ada masalah apa-apa dengan Tun Mahathir dan Muhyiddin.

Pemimpin yang berpengalaman dan berintegriti seperi Abang Rais amat diperlukan negara sekarang ini.

Negara sekarang ketandusan pemimpin yang berkualiti. Lihat sajalah Kabinet. Menteri-Menterinya "standard" negara Africa.

Sama juga dengan Tengku Razaleigh. Kalau Umno buang, bertanding atas tiket BERSATU.

Lagipun bagi Ku Li bertanding atas tiket parti bukan Umno adalah satu kebiasaan. Dulu Ku Li bertanding atas tiket Semangat 46,  menang juga.

Oleh itu, bergembiralah semua dengan kelahiran BERSATU. 

Kepada Muhyiddin, Tan Sri sedang mengemudi satu parti yang bersih putih bak kapas.

Tidak seperti Umno, yang bergelumang dengan lumpur dan dilabel rasuah.

Tan Sri ada peluang untuk menerajui negara cuma Tan Sri kenalah bawa wadah perjuangan yang didahagakan rakyat.

Jadikan BERSATU parti yang "seksi".

Tak susah untuk menjadikan BERSATU parti yang "seksi". Mudah saja.

1. Tumpukan perjuangan untuk peneroka Felda. Kembalikan Felda kepada peneroka Felda. Jadikan peneroka RAJA semula. Keputusan Felda dibuat oleh Felda bukannya pemimpin politik.

2. GST. Tan Sri tengok-tengoklah kadar yang SESUAI untuk GST. Kalau 5 persen sesuai, turunkan ke 5 persen. Kalau 4 persen, turunkan ke 4 persen. Rakyat sedang merana, Tan Sri.

3. Kakitangan Awam. Tolonglah Tan Sri tengok-tengokkan kakitangan awam. Kasihan mereka. Bekerja bertungkus lumus, Audit akaun 1MDB. Bila dah siap, kena OSA. Tan Sri perlu naikkan semangat mereka semula.

4. Kakitangan GLC. Kesian mereka Tan Sri. Tengoklah MAS. Pekerja kena buang. Yang masih bekerja, gaji pula rendah. Petronas pula dah jadi macam syarikat kerdil, sama macam syarikat-syarikat lain.

5. Bila Tan Sri jadi PM nanti, Tan Sri jaga hati rakyat. Tengok-tengoklah rakyat. Di Kelantan, pelajar sekolah makan nasi goreng Cina dengan sosej. Duit negara pun dah kurang. Tapi ada pula duit untuk buat Taman Tugu Negara sampai RM650juta. Untuk pengetahuan Tan Sri, ramai di kampung pernah pergi Tugu Negara zaman sekolah rendah. Itu pun rombongan sekolah. 

Tan Sri, Selamat Berjuang.

Sementara itu, benarkanlah Ahli-Ahli Parlimen dan Adun Umno meRAIkan penubuhan BERSATU.






1 comment:

Anonymous said...

Tahniah tan sri
KERIS pahang