Monday, September 21, 2015

DUIT PUNYA PASAL, PADA CINA B%#@ JUGA KITA BERHARAP







Mati-mati kita ingat perkataan Cina sudah TIADA dalam kamus hidup Ketua Bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunos kerana kalau mengikut media sosial tahap kebencian beliau terhadap kaum Cina sudah sampai ketahap skala 10 Richter.

Rupa-rupanya tidak. Jamal masih berHARAP Cina B*/% menjadi pelanggan menghuni hotel beliau - Sekin Hotel & Resort.

Berikut kenyataan Jamal hari ini:


Saya ada dimaklumkan bahawa ada pihak-pihak  yang tidak bertanggungjawab, telah menyebarkan kenyataan palsu yang menyatakan saya tidak membenarkan Cina masuk ke restoren dan hotel saya.

Saya ingin menafikan kenyataan tersebut dan saya ingin menegaskan bahawa saya tidak pernah mengeluarkan kenyataan seperti itu.
Saya tidak pernah menyekat mana-mana pihak untuk masuk ke restoren dan hotel saya.
Malah saya sentiasa mengalu-alukan sesiapa sahaja untuk berkunjung tanpa mengira bangsa keturunan mereka.

Sejak kebelakangan ini, terlalu banyak fitnah dan kenyataan-kenyataan palsu dikaitkan dengan saya dan perniagaan saya.
Oleh itu, saya ingin meminta kepada pembaca-pembaca agar menilai dengan teliti kenyataan-kenyataan yang dikaitkan dengan saya serta merujuk dengan saya atau pihak saya terlebih dahulu, sebelum membuat apa-apa andaian atau kesimpulan.

YBHG. DATO' JAMAL MD YUNOS
Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar
Pengerusi Gabungan NGO Melayu

Rupa-rupanya apabila melibatkan duit dan poket, prinsip kita tolak tepi. Pada Cina B&*# juga kita berharap.

Ini yang membingungkan kita. Bila hendak dapat sokongan orang Melayu, pemimpin jadikan kaum Cina sebagai tungganggan. Dan orang Melayu pula akan terpengaruh dan berasa seolah-olah kuasa mereka tercabar.
Isu sebenarnya ialah dari mana wang RM2 .6 bilion yang diterima Najib dan sehingga kini tiada jawapannya tetapi yang jadi mangsa kaum Cina.
Apabila hendak sokongan, Cina jadi mangsa.
Apabila hendak kaya, Cina jadi kawan untuk kaya.
Baru-baru ini kontrak LRT3, antara penerima manfaatnya ialah Tan Kay Hock.
Kasihan kepada cina-cina yang miskin, dilanyak untuk kepentingan politik, dilabel Cina B%*^ untuk kekal berkuasa.
Manakala taukeh-taukeh Cina kaya seperti Jho Low dan Tan Kay Hock, menjadi rakan niaga Najib Razak.
Ini yang membingungkan kita.
Kerana kuasa, kita sanggup gadaikan setiakawan. Kawan kita yang berbangsa Tioughua pun kita sanggup panggil mereka B@#*
  

3 comments:

Anonymous said...

Apalah kau nie Macai Mukhriz Bodoh piang tuuuh nak menulis spin sana sini Blogger Haramjaddah Banggang

Anonymous said...

Melayu bersatu bila dihina .tambah kuat perpaduan Melayu.Malaysia maju kerana toleransi Melayu.

wan jamak said...

jangan jadi bodoh...
ini perniagaan. kalau org nak datang, datanglah...

yang engkau tu dengki sangat pasai apa?