Thursday, August 15, 2013

RAYUAN PADA NAJIB: TARIK BALIK PERLANTIKAN AZEEZ RAHIM

Disiarkan komen dari seorang pelayar siber yang mahukan perlantikan Azeez Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ditarik balik oleh Perdana Menteri Najib Razak.

"Lari dari topik sikit tapi saya rasa blog ini boleh publish komen saya mengenai perlantikan Abdul Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji. Saya mintak tolong sangat-sangat dengan kerajaan utk tarik balik watikah perlantikan beliau. Saya kenal Azeez. Ini kisah hidupnya. Sekolah rendah di SK bukit bintang. sekolah menengah di Sm bukit bintang PJ. GAGAL SRP. Masuk vanto akedemy PJ dan ambil SRP sekali lagi dan gagal SRP sekali lagi sbg pelajar persendirian. Lepas itu dia kerja di Shah Motel di Pj sebagai pelayan. Sambil tu dia mula jual kereta terpakai di kalangan kawan2 dia. Dulu dia duduk di kg ghandi jln klang lama. kemudian dia pindah ke rumah panjang dekat sg way. dia buka kedai kereta terpakai di pj. Nama kedai KTA- Kereta Terpakai Azeez.Banyak buat duit bila dia jual kereta kat pensyarah ITM dsb. Masuk politik melalui kenalan di Baling. Dia lahir dan membesar di Petaling Jaya. .... on 100 HARI NAJIB: HANYA GURAUAN SENDA MENJADI INGATAN"

Sebelum ini blogger berikut ada menulis mengenai Azeez Rahim. Baca di LINK ini: http://bigdogdotcom.wordpress.com/2013/01/14/be-professional-about-politics-part-ii/

4 comments:

Anonymous said...

Sdr.Sebenarnya dalam politik tak perlu ada apa-apa kelulusan.Yang penting baik dan rapat dengan PM.Itulah syaratnya.
Kemudian kalau dalam UMNO pun serupa juga tak wajib ada kelulusan.Yang penting ada wang abodektau duit untuk ditaburkan pada ahli UMNO yang memang dahagakan wang.Kemudian dengan wang yang ditabur itu dapatlah apa-apa jawatan yang dihajati seperti Ketua Cawangan,Ketua Bahagian atau majlis Tertinggi.
Ramai yang ada kelulusan tak ada apa jawatan pun kerana tak rapat atau tak ngam dengan PM.Ringkasnya bodek gred tertinggi.
Fasal sijil atau ijazah pun tak penting.jawatan dalam UMNO bukan ada temuduga yang perlu dinilai oleh panel temuduga.Sebab itu ramai orang UMNO ada sijil atau ijazah tanpa ilmu atau transkrip.
Kalau jadi menteri atau sebagainya yang buat jawapan ialah pegawai kerajaan.Menteri atau timbalannya cuma baca sahaja.
Sebab itu tak perlulah berdengki dengan orang UMNO.Biarlah apa yang suka nak buat.
Lagi ramai orang kurang cerdik pegang kuasa lagi senang pegawai jual atau kelentong mereka.Mereka bukan pakar cuma dapat elaun yang lumayan sahaja.Cukup;lah untuk tampung duit poket belanja para penyokong mereka.
Pegawai cukup gembira bila dapat Pengerusi yang hebat setaraf kulit-kulit sahaja.
Inilah antara agnesi kerajaan pening dan lingkup wang rakyat.
Boleh jadi masa perlantikan PM lihat siapa yang rajin cium tangan.
Itulah sebabnya berlaku perebutan yang cukup dalam UMNO.Bukan untuk rakyat.Sebaliknya untuk jawatan mewah inilah.
Semoga semua pihak faham.
Oleh itu PRU 14 yang tinggal lagi kira-kira 57 bulan berbaki fikir fikirlah.
Orang politik bodek pengundi 12 bulan lebih kurang.Selebihnya 48 bulan adalah untuk mereka membina penghidupan yang lebih mantap untuk mereka.

Ramai orang UMNO yang cerdik tak ada tempat kerena tak ada wang.Tapi untuk orang yang kurang cerdik tapi wang banyak.

Selamat mengundi PRU 14 nanti.

Anonymous said...



di msia, kalau PM nak.. dapatlah dia..

Anonymous said...

WAHAI ANON 228 DAN 629. KALAU ANDA HEBAT DAN BIJAK SANGAT, PI LA BERTANDING. TOK SAH CAKAP BANYAK. LAWAN DULU KETUA CAWANGAN. HANG INGAT ORANG BODOH MACAM HANG TU ORANG NAK PILIH. SAPA KATA DALAM UMNO TAK ADA KELULUSAN. PUAK-PUAK MENTERI DAN EXCO TU MAI MANA. TA ADA KELULUSAN KA. BAB KELULUSAN NI PADA AKU ASPEK KECIK SAHAJA. BILL GATES TAK HABIS MENGAJI PUN CEK. EINSTEIN TU CUBA HANG BACA SEJARAH HIDUP DIA. KELULUSAN BUKAN SEGALANYA DALAM POLITIK. AWAT HANG INGAT ORANG BALING BODOH MACAM HANG KA. DEPA LAGU TAU NILAI LA. AKU NAK BAGI SATU CONTOH SAJA KAT HANG. DULU TEMPAT AKU NI ADA LA SORANG PENSYARAH KAT USM. LAMA DALAM UMNO. LAST SEKALI NAK LAWAN KETUA BAHAGIAN TAPI TARIK DIRI SAAT AKHIR. AKHIRNYA SEBAB MARAH ANWAR KENA PECAT LARI MASUK PAS SEBAB NAK JADI CALON. DIA MASUK LAWAN DAN MENANG. MASA KEMPEN BUKAN MAIN LAGI. NAK BELI SEKERAP 2 RINGGIT SEDANG MASA TU SEKERAP 60 SEN SAJA. LEPAS MENANG PENGUNDI ORANG KAMPUNG DIA SENDIRI PI TUNTUT JANJI DIA. DIA TAK BOLEH BELI SEKERAP DENGAN RM2. LAST SEKALI PUAK KAMPUNG DA SENDIRI PI LEMPAQ SEKERAP KAT RUMAH DIA. LEPAS TU NAK MASUK KAMPUNG PUN TAKUT. NEXT ELEKTION BUNGKUS. TU LA KELULUSAN DIA. RAMAI SEBENARNYA PROFESIONAL BERADA DALAM UMNO TAPI MEREKA TAK MAHU MASUK SECARA AKTIF. KAT KAMPUNG AKU, ADA DOKTOR DAN PROFESIONAL DALAM FIZIK NUKLEAR. MEREKA DITAWAR AKTIF TAPI MENOLAK. JADI TOK SAH DOK KELENTONG LAH BAB KELULUSAN NI. MANUSIA LULUS SRP SAJA BOLEH JADI PESURUHJAYA PAS. AWAT HANG TAK KOMEN DAN KUTUK DIA. PADAHAL ADA LAGI YANG KELULUSAN JAUH LEBIH TINGGI DARI DIA. MANA-MANA PARTI PUN SAMA SAHAJA. KELULUSAN TU PENTING TAPI BUKAN SEGALANYA. MP KAWASAN AKU DARI UMNO DAN DIA ADA MASTER. ADA MASTER TU TAK ADA KELULUSANKA. HANG TU YANG BODOH. TARAK BACA PUNYA ORANG.

Anonymous said...

Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.