Sunday, April 7, 2013

ROSMAH2: ALTANTUYA SHAARIBUU

SOALAN: PERISTIWA ALTANTUYA SHAARIBUU DIBUNUH PADA 19 OKTOBER 2006. DATIN SERI DITUDUH TERLIBAT. DI MANA SEBENARNYA DATIN SERI BERADA PADA MALAM KEJADIAN?

ROSMAH: Jika tarikh tersebut dijadikan sandaran, saya rasa ramai orang bersama saya ketika itu. Saya dan Leftenan Kolonel Norhayati Hassan berada di dalam Majlis Berbuka Puasa dan Penyampaian Bantuan Hari Raya kepada Anak-Anak Yatim Persatuan Kebajikan Anak-Anak Yatim Islam Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.

Majlis di bangunan Tabung Haji, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur itu diadakan pada 19 Oktober 2006 bersamaan dengan 26 Ramadan 1427H. Saya berada di situ mulai lewat petang hingga tengah malam kerana berbuka puasa, solat Maghrib, Isyak dan Terawih serta more di situ. Ramai saksi di situ.

Bagaimana saya mahu membunuh orang sedangkan cicak jatuh di depan mata pun saya melompat lari. Saya juga takut gelap. Apa lagi saya nak mendaki bukit di tempat yang dikatakan menjadi lokasi pembunuhan itu. Tidak ada daya upaya saya berbuat begitu.

No comments: