Tuesday, March 26, 2013

MB BARU UNTUK NEGERI SEMBILAN

Negeri Sembilan bakal mendapat Menteri Besar yang baru. Itulah yang dilaporkan oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris beberapa hari lalu.

Tujuh pemimpin disenaraikan sebagai calon untuk menyandang jawatan tersebut menggantikan Menteri Besar Negeri Sembilan Mohamed Hassan yang dikatakan gagal melepasi saringan yang dilakukan oleh SPRM berikutan dakwaan memindah wang sebanyak RM10 juta ke London.

Tujuh pemimpin tersebut ialah Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Mansor (Tampin), Datuk Dr Awaluddin Said (Adun Kota), Senator Najeeb Abdullah (Timbalan Ketua Bahagian Rasah), Datuk Lilah Yassin (Ahli Parlimen Jempol), Datuk Hasan Malek (Ahli Parlimen Kuala Pilah) , Datuk Ismail Lasim (Adun Senaling) dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin (Ahli Parlimen Rembau).

Akhbar tersebut juga melaporkan bagaimana ahli keluarga Menteri Besar Negeri Sembilan Mohamad Hassan menjadi sasaran kerana mendominasi politik dan perniagaan di Negeri Sembilan.

Untuk laporan akhbar Inggeris tersebut, sila klik di link ini: http://www.mmail.com.my/story/seven-names-ninth-state-51528


No comments: