Friday, April 1, 2011

TAIB MAHMUD MENTADBIR & BERNIAGA UNTUK KAYA

"Kekayaan kami adalah hasil dari urusan perniagaan biasa dan bukan disebabkan oleh eksploitasi atau merampas apa-apa dari Sarawak. Saya terpaksa menjalankan perniagaan di luarnegara selama 30 tahun atas satu sebab - saya tidak mahu dihantui konflik kepentingan diri setiap masa. Sesiapa saja boleh kaya selepas 30 tahun sekiranya beliau mengunakan kepandaiannya berfikir." - Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud. http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/4/1/nation/8395141&sec=nation Rupa-rupanya Ketua Menteri boleh berniaga sampai kaya raya.

Kalau itulah alasannya, maka Menteri-Menteri Besar, Menteri-Menteri Kabinet, Timbalan Perdana Menteri dan Perdana Menteri juga boleh berniaga.


Kalau Menteri-Menteri Besar, Menteri-Menteri Kabinet, Timbalan Perdana Menteri dan Perdana Menteri menggunakan kepandaian mereka dalam berniaga, mereka juga akan kaya, walaupun tidak sekaya Taib Mahmud selepas 30 tahun.


Eloklah mereka-mereka ini mula berniaga sambil memegang jawatan tertinggi dalam negara. Bukan mudah untuk mendapat peluang sebegini.


Sambil mentadbir, sambil berniaga.

No comments: