Sunday, January 9, 2011

RAIS YATIM WAJIB SAMAN MIGRANT CARE & ALEX ONG



"Migrant Care di Indonesia menghantar pegawai-pegawainya untuk menemuramah Robengah pada 2007, selepas beliau kembali dari Malaysia. Kami ingin mengesahkan bahawa dokumen (laporan mengenai kejadian rogol) tersebut adalah laporan tulin dan asal dan dikeluarkan oleh kami. Selepas Migrant Care membuat laporan tersebut, kami telah mengeluarkan satu kenyataan dan mengirimnya kepada Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur dan kepada Mabes Polri (Markas Besar Polis Republik Indonesia - Indonesian police headquarters)." - Alex Ong (gambar), Pengarah Negara Migrant Care Malaysia.

Tambah Alex lagi, perkara tersebut tidak diketengahkan kerana Robengah pada ketika itu tidak mahu mengambil tindakan terhadap Rais.

Satu kenyataan yang cukup serius oleh Alex Ong padahal Robengah sudahpun menafikan yang beliau pernah dirogol. Kata Robengah: ""Datuk Rais Yatim orang yang baik. Bahkan pemberitaan yang selama ini menyebutkan saya sudah diperkosa sama sekali tidak benar. Saya juga sering diberi uang serta oleh-oleh dari beliau."

Demi maruah dan nama baik beliau, Rais Yatim perlu menyaman Migrant Care dan Alex Ong. Adalah menjadi tanggungjawab Rais juga untuk menjaga nama baik Kabinet dan Najib Razak.

Mungkin Rais sudah dimaklumkan mengenai satu artikel yang ditulis oleh Mariam Mokhtar yang mencemar nama baik Najib dan kerajaan.

Antara lain Mariam menulis Kabinet Najib huru-hara kerana anggota Kabinet beliau terdiri dari Menteri-Menteri yang tercalar dengan rasuah dan skandal seks termasuk merogol.

1 comment:

MALAYSIAN UNITED said...

Salam.. Minta jasa baik tuan untuk link kan blog saya di dalam blog tuan..
www.malaysianutd.blogspot.com
Jasa baik tuan amat di hargai.. TQ