Saturday, January 22, 2011

RAIS: ROSMAH TAK SALAH, PENGKRITIK JAHAT

“Teguran ini bangkit dari rasa politik jahat yang pada akhir-akhir ini dengan apa yang dibuat oleh kerajaan dibangkang dan pembangkang gemar memperli, memperkecilkan dan memfitnah orang-orang yang berkenaan. Mengikut Perkara 1180A di bawah peraturan itu, seseorang isteri anggota pentabiran dibenarkan untuk mewakili seseorang suami atau membuat lawatan ke luar negara atas urusan rasmi berkaitan sesuatu aspek atau perkara asalkan tidak bercanggah dengan kerja rasmi dan urusan kementerian atau menteri berkenaan. " - Rais Yatim.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm

Tahniah kepada Rais kerana tampil ke hadapan untuk mempertahankan kedudukan Rosmah. Dari ramai Menteri-Menteri Kabinet, hanya Rais yang sanggup tampil ke hadapan untuk menjawab kritikan terhadap Rosmah.

Rais sudah tentu memahami akan kesukaran dibelenggu isu kerana beliau sendiri beberapa hari lalu didakwa merogol amah beliau padahal perkara tersebut tidak benar dan disanggah oleh amah beliau yang bernama Robengah.

Walaupun Robengah menafikannya, malangnya, untuk pengetahuan Rais, ramai di bawah itu tidak mempercayainya dan timbullah bermacam-macam teori yang rasanya pada masa ini, Rais sendiri pun sudah mengetahuinya.

Rais mengingatkan kita akan Peraturan Etika Anggota Pentadbiran 1988/1999 Perkara 108A yang membenarkan isteri anggota pentadbiran mewakili suaminya atau membuat lawatan ke luar negeri.

Rais juga menyifatkan teguran terhadap Rosmah sebagai politik jahat dan berniat memfitnah. Terpulanglah kepada Rais menilainya.

Kalau baik kita kata baik. Kalau buruk, kita nak kata baik pun tidak mengapa. Sehingga hari ini kita tidak faham kenapa Chua Soi Lek masih diterima masyarakat Cina sebagai pemimpin.

Di Tenang, Chua Soi Lek mengkritik calun Pas tidak bersalaman dengan pengundi lelaki. Pembangkang dengan mudah mematahkannya dengan mengatakan kita tak boleh menyalahkan penzina yang tidak memahami Islam.

Semuanya terpulang kepada kita. Kalau kita rasa tidak salah Rosmah ke sana sini naik pesawat peribadi membuat lawatan rasmi ditemani isteri Rais, Maznah, teruskan lah.

Kalau teguran kita dilihat sebagai teguran jahat, jangan pedulikan.

Betul tindakan Rosmah baru-baru ini apabila beliau mengatakan beliau tidak peduli apa orang nak kata terhadap beliau.

Buatlah apa yang Rais rasa betul dan kerajaan rasa betul. Jangan pedulikan teguran jahat ini termasuklah teguran yang dibuat oleh blogger A Kadir Jasin mengenai Rosmah baru-baru ini.
http://kadirjasin.blogspot.com/2011/01/perdana-menteri-wanita-kenapa-isteri-pm.html

1 comment:

Razaq Saleem said...

salam Tuan
kitorang geng lepas spm
kitorang tak pandai macam Tuan
tapi kitorang nak tulung lawan
mak kitorang suruh lawan gak pembangkang ni
tq