Saturday, June 12, 2010

MENTERI KABINET BELI RUMAH RM40 JUTA DI LONDON?

RM40 juta. Itulah nilai sebuah mahligai yang dikatakan dibeli oleh seorang Menteri Kabinet di bawah pentadbiran Najib Tun Abdul Razak.

Siapa beliau? Hanya Another Brick in Wall yang tahu siapa beliau. Di dalam posting beliau, Another Brick in Wall menulis: Terdapat khabar angin mengatakan seorang Menteri dari Malaysia telah membeli sebuah mahligai bernilai £8.5 juta (RM40.63 juta) di Holland Park, London.

Bacalah posting Another Brick in the Wall dengan klik pautan ini: http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2010/06/msian-minister-bought-85-million.html

4 comments:

Anonymous said...

harap2 menteri melayu. kalau org melayu yg beli aku tumpang bangga bebb. aku tak dak masalah.

antirasuah said...

bukan soal menteri melayu dapat beli rumah mewah tu... tetapi mana dapat duit beli rumah semahal itu? Gaji menteri berapalah sangat! Melainkan dia kaya dari awal (keturunan kaya) atau pun mungkin dapat duit dari sumber yg haram seperti rasuah dsb...

Mohd said...

Kaum Cina akan memerintah The Republic of Malaysia selepas PRU13 nanti!
1. MCA dan Gerakan adalah musuh dlm selimut dlm BN. Menjelang pilihanraya kecil atau besar, mereka akan meminta bermacam2 utk kaum Cina sekurang2nya sejuta dua utk sekolah2 Cina. UMNO kononnya dgn harapan nak ambil hati pengundi2 Cina akan melayan tuntutan2 mereka ini.
2. Kaum Cina tahu jalan ke Puterajaya adalah melalui Kerajaan Pakatan Rakyat. Dgn itu kaum Cina akan mengundi Pakatan Rakyat. Mereka akan mengundi DAP, PAS atau PKR. BN sorry!
3. Nasib kaum Melayu adalah malang sekali!
4. Disebabkan PAS salah congak menyokong PR, ahli2 PAS terpaksa mengundi PR setelah dijanjikan syurga bila pangkah PR oleh TGNA.
5. PAS sudah mula merasakan mereka akan ditinggalkan dlm pemerintahan PR kelak bila Anwar telah menjanjikan TPM kpd Cina. PAS pun membalas dgn mahu meletakkan calun2 bukan Melayu di PRU13 nanti.
6. UMNO yg suka utk berlumba2 dgn PR supaya tak kalah dgn Anwar akan pula cuba menjanjikan TPM kpd MCA!
7. Ingatlah DAP telah berjanji utk menghapuskan Hak2 orang Melayu jika mereka memerintah.
8. PAS dok kata mereka tak pentingkan Hak2 Melayu. Bagi PAS yg penting adalah Hak2 Islam. Tetapi jika kita lihat Hak2 Islam pun PAS tak jaga. Tengok saja bagaimana TGNA memyokong orang bukan Islam mempersendakan Kalimah Allah!
9. PAS mengatakan mereka nak tegakkan Negara Islam dan melaksanakan Hukum Hudud jika mereka dapat tumpang memerintah The Republic of Malaysia. Ini adalah terang2 salah satu penipuan kpd orang kampong. TGNA telah mengaku tak ada dalam Perlembagaan PAS utk menegakkan negara Islam boleh baca katanya. Apa ni cakap berbelit2?
10. UMNO pulak spt biasa tidak akan berubah. Pemimpin2nya asyik menjaga kedudukan masing2. Jika ada orang2 muda yg sepatutnya jadi pelapis masuk UMNO akan dicantas supaya tidak dapat menggugat kedudukan pemimpin2 di peringkat cawangan dan bahagian dan seterusnya.
11. Perhatikan gelagat pemimpin2 UMNO dan PAS seolah2 mereka tahu tak lama lagi memegang kuasa. Contohnya, Nazri mencadangkan dibina sebuah bangunan Parliamen yg baru berharga RM800 juta. Senanglah kroni dan menteri sendiri buat duit dari duit rakyat.
12. PAS pula mencadangkan ahli2 PAS tambah lagi pelaburan dlm Kohilal supaya duitnya boleh disalahkira lagi oleh lebai2 PAS. Dlm Muktamar PAS masalah Kohilal didiamkan sebab tak boleh membuka aib teman2 dlm parti. Ini pula nak kutip Dana Palestin supaya duitnya nanti boleh dirembat oleh lebai2 PAS spt yg telah berlaku dgn dana Memali. Tak kiralah lagi duit2 sedekah dari penjualan balak2 di Kelantan.
13. Akhirnya, rakyat marhaen terutama orang Melayu juga yg akan menderita terpaksa mengemis di tanah air sendiri spt di Singapura.
Nauzubillah.

Anonymous said...

Salam,
1.Kalau anta tau...bagi tau

2.Jgn berteka teki....kot2 jadi fitnah