Friday, October 4, 2019

ANWAR IBRAHIM TAK DIJEMPUT KE KONGRES MARUAH MELAYU?



UMNO dijemput, Pas dijemput dan mereka akan hadir di Kongres Maruah Melayu esok untuk mendengar AMANAT Tun Dr Mahathir Mohamad.

Yang peliknya, bakal Perdana Menteri Anwar Ibrahim yang akan ambil jawatan Tun Mahathir MEI ini, tak dijemput.

Nampak macam orang tak peduli Anwar ini, macam tak penting pula. 

Kalau penting, tak kan tak dijemput?


4 comments:

Keluang diamonds said...

Bagitau anwar jgn p nt kesipuan pulak , kerusi untuk dia tkdk pulak nanti . Bodoh . Lawan mahadet tu 20 tahun last lantik taik tu jd pm .kan dapat taik ...

Anonymous said...

PKR kembar DAP....Ini Kongres Maruah Melayu. Jemputan kpd Pertubahan Melayu shj."Persetubuhan" dengan bukan Melayu x tak ada MARUAH MELAYU.

Anonymous said...

PKR kembar DAP....Ini Kongres Maruah Melayu. Jemputan kpd Pertubahan Melayu shj."Persetubuhan" dengan bukan Melayu x tak ada MARUAH MELAYU.

cikminah said...

Apa guna buat kongress MARUAH, sedangkan maksud MARUAH pun tak faham. Adakah menyalahkan bangsa lain di atas kegagalan Melayu itu, maruah.....????
2. Bagi saya, maruah itu HARGA DIRI. Kita kena bina harga diri. Kita ada prinsip yg tak boleh dijual beli. Ini baru ADA maruah. Biarlah hidup sengkek tapi maruah tetap ada. Bila ada maruah, baru orang hormat tak berani pijak-pijak dan permainkan kita.
3. U cannot gain respect, kalau takda maruah. Bangsa yg bermaruah boleh betdiri sama tinggi, duduk sama tendah dgn bangsa lain tanpa membuang masa terjerit terpekik INI AKU PUNYA, KORANG BOLEH BERAMBUS!!!!!....ini bukan maruah. Ini tongong namanya. Lihat Lobakman jadi bahan ketawa orang. Bermaruah ke dia...?
4. Saya anggap diri saya bermaruah sebab saya MALU untuk meminta bantuan waima dari adik beradik dan sedara mara. Seberapa boleh, saya usaha sendiri. Saya mahu tunjuk kpd semua orang, saya berdikari. Saya berkemampuan dalam serba serbi. Orang boleh kutuk saya, tapi orang tak boleh rampas maruah saya. Lihat Tun Mahadir. Dia seorang lelaki yg bermarush. Berjalan pun tegak pada usia 94th, tak mahu orang pimpin. Orang boleh kutuk dia, tapi maruahnya kekal abadi.
5. Macam mana Melayu dianggap bermaruah....? Asik mintak bantuan orang. Nak buat mesjid pun, mintak sedekah. TAHFIZ memanglah pusat peminta sedekah. Macam mana agama dan bangsa lain nak hormat kita sebagai bangsa peminta sedekah....???
6. Lihat Rohingya dan Bangla. Datang ke negara kita sehelai sepinggang. Sanggup bertarung nyawa. Bekerja siang malam. Hari-hari bawa bekal. Tak isap rokok berkepol macam Melayu. Lepas 5 tahun, boleh bina perniagaan sendiri. Melayu jadi kulinya. Betina Melayu menyerakan p#$$@t nya. Di mana maruah Melayu....????