Wednesday, September 30, 2020

ZAHIR AKAN DIDESAK LEPAS JAWATAN PRESIDEN UMNO?

 Zahid: Bung Moktar akan tentukan KM Sabah lepas menang PRN · MYKMU.NET 

POPULARITI Ahmad Zahid Hamidi di kalangan sebahagian pemimpin dan ahli Umno MERUDUM selepas Zahid GAGAL dalam meletakkan Umno mengetuai kerajaan negeri SABAH.

Berkali-kali sebelum PRN Sabah, Zahid menyatakan Umno mahu Bung Mokhtar Radin sebagai Ketua Menteri Sabah. 

Malangnya, Muhyiddin Yassin dan BERSATU lebih berkuasa. Umno tak dapat jawatan Ketua Menteri, Muhyiddin MENANG mudah. Bersatu rampas jawatan Ketua Menteri.

Zahid bukan lagi Presiden Umno yang berkemampuan mempertahankan Umno dalam melakukan percaturan dengan Bersatu dan Muhyiddin Yassin.

Di mana silapnya Zahid? Agak mengejutkan apabila Zahid bersungguh-sungguh mahukan Bung dilantik Ketua Menteri.

Bung ada kes mahkamah yang sedang dibicarakan. Tindakan Zahid ini samada menggambarkan Umno masih gagal keluar dari kepompong parti yang imej bersalut dengan RASUAH atau Zahid dah tak boleh bezakan antara pemimin yang bersih dengan yang tidak. Mungkin ini disebabkan Zahid sendiri ada masalah peribadi berhadapan kes RASUAH.

Persoalan sekarang dapatkan Zahid bertahan sebagai Presiden Umno?

Sudah pasti akan ada gerakan untuk menolak Zahid sebagai Presiden sebulan dua ini selepas pelbagai kesilapan dilakukan beliau termasuk dilihat seolah-olah beliau mahu menggunakan Umno untuk memenuhi IMPIAN Anwar Ibrahim menjadi PERDANA MENTERI.

Umno nak naikkan Anwar sebagai PM? Tak kah ianya pelik? Sepatutnya Umno mencari jalan menobatkan pemimpin Umno sebagai PM. Tetapi Zahid mahukan pemimpin PKR?

Tidak memeranjatkan sekiranya tahun hadapan Umno akan dapat presiden yang baru.

Sebelum ini sudah ada gerakan mengutip tandatangan untuk mendesak Zahid melepaskan jawatan Presiden Umno dan besar kemungkinan gerakan ini dihidupkan semula dan ZAHID disingkirkan.

 

 

 

No comments: