Wednesday, March 18, 2015

KETUA BAHAGIAN UMNO TIDAK ADA NILAI JADI TUKANG SORAK?

Image result for ketua bahagian

Di dalam posting Jelapang semalam, terdapat satu komen yang sinis dan mencuit hati. Komen tersebut ialah:

 Salam
PM jangan peduli apa veteran Umno ni cakap. selagi 154 ketua bahagian sokong you, you buatlah apa saja. nak beli kapalterbang ke. nak simpan duit kat cayman island ke. nak bagi pinjaman kat jho low ke. nak bagi petrosaudi pinjam ke... buat saja ketua bhg 154 org ada sokong you. you jgn peduli rakyat 30 juta ni. di msia you hanya perlu jaga ketua bhg saja. tu pun tak perlu semua. 154 dah cukup.
selamat bertugas DS Najib
March 17, 2015 at 8:15 PM

 Pandangan Jelapang

Tidak perlulah sesiapa hendak GAH dengan kehadiran 154 Ketua Bahagian Umno yang hadir memberi sokongan kepada Najib Razak mengenai isu 1MDB pada 8 Mac yang lalu.

Daripada 154 Ketua Bahagian ini, berapa ramai yang ADA NILAI?

Ada di kalangan Ketua Bahagian ini TIDAK PERNAH MENYUMBANG sebarang KERUSI pun kepada BN.

Jadi ada di antara mereka cuba untuk memperlihatkan kononnya mereka AMAT RELEVAN kepada parti dengan hanya menjadi TUKANG SORAK.

Lihat sajalah Wilayah Persekutuan, di mana terletaknya Pusat Pentadbiran Putrajaya.

Terdapat 12 Bahagian Umno/kawasan pilihanraya, tetapi yang MENANG hanya 3 kerusi.

Lagi 9 Ketua Bahagian jadi tukang sorak dan antaranya Ketua Bahagian Cheras Syed Ali Al-Habshee. Berapa kali dalam sejarah PRU Syed Ali berjaya merampas Cheras dari pembangkang?

Kalau sokongan Ketua Bahagian yang kalah Pilihanraya dianggap BEGITU BERNILAI, ia bermakna ada yang tidak kena dalam parti.

Ramai yang mengkritik Tengku Razaleigh Hamzah kerana ucapannya di Parlimen tetapi Ketua Bahagian Gua Musang itu ADA NILAINYA kerana beliau MENANG semasa PRU.

Oleh itu, bolehlah kita buat kira-kira, tolak-campur, berapa ramai dari 154 Ketua Bahagian yang menyokong Najib yang "BERNILAI DAN BERAPA RAMAI YANG TIDAK BERNILAI".

P.S: i. Bila direnung pada gambar Ketua Bahagian semasa memberi sokongan kepada Najib, Jelapang kagum ada pemimpin yang pada usia 60an masih lagi sanggup MENJULANG PLACARD tanpa segan silu.

ii. Jelapang tak tahu samada mahu ketawa atau menangis apabila terbaca Ketua Bahagian Batu Pahat Fuad Zakarshy dilantik sebagai Ketua Pengarah Jasa. Apakah sudah menjadi satu AMALAN di era pentadbiran Najib melantik seorang yang kalah di dalam pilihanraya untuk menyusun strategi PRU14? Logiknya, jika Fuad, yang KALAH di Batu Pahat, sendiri GAGAL menyusun strategi untuk kawasannya, mampukah beliau menyusun strategi untuk satu negara? Yang pasti, nasihat Fuad tidak diperlukan oleh Ketua-Ketua Bahagian di mana kawasan-kawasan mereka dimenangi Umno.

1 comment:

AJAI62 said...

Ramai yan suka jadi POM-POM girls...Sokong bawa rebah ke apa?