Saturday, June 14, 2008

PERALIHAN KUASA?

ANALISA LAH: Berikut ialah petikan kenyataan Abdullah Ahmad Badawi di Kota Baru (13 Jun 2008) mengenai peralihan kuasa di dalam Umno dan kerajaan. Petikan-petikan ini pasti menarik perhatian penganalisa politik negara.
  • Saya dan Najib telah muafakat dan kita berdua telah sama-sama setuju bilakah masanya saya nak bersara dan bilakah masanya Najib akan ambil alih dan menjadi Perdana Menteri.
  • Tiada masalah antara kami berdua, jadi tidak payahlah sesiapa pun nak timbulkan perkara ini kerana antara yang hendak menyerah dan menerima sudah ada persetujuan
  • Yang penting semua pihak perlu melihat hubungan kami berdua adalah untuk menguatkan parti dan kerajaan serta program pembangunan yang telah dirancang selama ini.
  • Saya amat menghargai sokongan terhadap saya. Kalau diberi sokongan kuat dan padu seperti ini, saya akan terus bekerja dengan lebih kuat untuk parti dan kerajaan
  • Sebagai pejuang, jangan kita patah semangat demi untuk agama dan bangsa kita. Istilah kecewa sepatutnya tidak ada dalam kamus pejuang.
  • Pantang undur sebelum menyerah dan pejuang perlu berjuang. Kalau patah hati, tidak payah berjuang, biarlah tunggu mati sahaja
  • Majoriti rakyat mahukan kita terus berjuang. Dalam pilihan raya umum lalu kita tidak lemah dan kalah, cuma sokongan sedikit merosot
  • Saya sama seperti Najib yang ayahandanya, Tun Abdul Razak Hussein telah bersama-sama menubuhkan parti, saya pun sama apabila ayah dan datuk telah berjuang menubuhkan parti ini di sebelah Utara. UMNO akan kembali bangkit semula dengan pencapaian lebih cemerlang

No comments: